Friday, May 7, 2010

Ragam Anak Menceriakan Hariku




Hari ni 7/5/10...
Malam td pukul 12am...aku bersenam ngan faris. Hehe...mataku ngantuk, tp Faris masih cergas. Mcm2 dh xtvt aku join...dr main blog buat kapal terbang, mewarna mickey mouse, tgk tv(layan kartun kt channel 613 astro)...mcm2. Dh tu...aku kemas rumah lipat kain pon dia join. Yg kelakar, time mgemas tu ayah dia masuk bilik air, mandi. Kluar2 cari baju yg dia letak atas katil xjumpe. Dia tanya aku...mmg la aku xtau sbb aku xambik pon. Cek punye cek...dok dlm bakul kain bsama baju2 yg nk dbasuh. Hahaha...Faris punye kerje da...anak teruna ku mgemas la tu. Ingat skali...mmg tgelak ngan ragam faris. Dh abis mgemas & lipat kain...aku ajak dia bsenam. Suke la dia. Dah penat...aku ckp ngan dia..."Dh penat. kita mandi, pas2 tdo...rehat dl. Bgn esok,kita main lg". Dia pun cam stuju...dh penat ktnya. lepas mdi, tukar pakaian...rest la atas katil. Ingatkan nak tdo...dia samb lompat2 lg. Ringkasnya...aku xtau kul bape dia tdo. Bgn pg ni...dia dtg peluk aku sambil cakap..."ibu, faris xpenat dh". Hahaha...nak sambung main la tu. Mcm2...;)

Hari2 bsama Faris...kdg2 xtau nk buat ape. Kl ader kawan...mgkin dia lebih seronok. Tgk la time mek, ank buah datang...suke dia smpai kdg2 lupa nk mkn. Tu(gambar)...tekun Faris dok study. Hehehe...belajar mewarna, kenal warna, mengenal ABC& nombor serta huruf jawi. Skrg tgh mcari skill nk ajar sume tu...cara lebih bkesan. Apapun...harapanku mg anakku bjaya dlm hidupnya d dunia jua akhirat. Moga jd ank yg soleh...amin!!!

No comments: