Tuesday, March 22, 2011

Pencuci Pinggan Mangkuk

Tengok pada tajuk mesti tertanya2...nak citer pasal aper la agaknya makcik ni??? Jual pinggan mangkuk lak ker?...hehehe. Taklah...ni nak bagitau satu cerita...al-kisahnya baru2 ni, aku pergi la satu hypermarket. Agenda utama nak membeli barang2 dapur...siap bawa list lagi tau...;) Salah satu dari barang yang aku senarai tu adalah "pencuci mangkuk tandas"...hehe.

Dalam dok cari2 barang tu...maka terjumpalah aku ngan satu cecair pencuci...tertulis pada botolnya "pencuci pinggan mangkuk". Harganya agak murah kalau dilihat pada bekasnya yang besar & kandungannya. So, tanpa fikir panjang aku ambik la beberapa botol...DAN dalam minda ni dah terpikir...."ermmm bole la". Hihihi...senang citer, aku jadikan pencuci pinggan mangkuk itu sebagai pencuci mangkuk tandas....:) Aci tak??? Kire aci la ek...sebab katanya pencuci pinggan "mangkuk"...so bole la kot "mangkuk" tandas...kwang3x...:)

Bagi aku bole aje...janji ada buih & baunya ok...bersih gak. Taruk clorox...pastu cuci dengan pencuci tersebut...berkilau2 macam baru...;))))).

Itu jelah al-kisahnya...sorry ek citer pasal mangkuk "T"...pepun sape2 yang bace n3 ni...bole la cube!...;)

No comments: