Tuesday, June 28, 2011

Datang & Pergi

Wah! cepatnya masa berlalu...baru je selasa lepas balik kg, hari ini ia datang lagi...tapi hari ini aku sudah di sini. Hari2 yang kita lalui silih berganti...ahad ke isnin, isnin ke selasa...sampai la putarannya ke sabtu, 7 hari seminggu. Putaran waktu secara sedar atau tidak, juga menginjak angka usia kita...ermmm moga angka yang semakin bertambah akan membuka ruang hati ini supaya lebih dekat padaNya. Bila dikenang, diimbas...masih banyak akan kekurangannya...


"Ya Allah, jadikanlah hari ini lebih baik dari kelmarin, hari esok lebih baik dari hari ini. Jadikanlah hari kami yang terindah adalah hari pertemuan kami dengan-Mu."



Selari dengan itu juga...makin meningkat usia...makin ramai insan2 tersayang & insan2 di sekeliling kita pergi mengadap ilahi. Doa sentiasa mengiringi mereka agar roh2nya dicucuri rahmat! DAN yang pastinya giliran kita juga akan tiba...bila dan di mana...hanya Dia yang tahu.

Alahai...sejak sekian lama berkampung di kampung tercinta...mood rasa hilang sikit. Fokus pada sesuatu tu masih blur2. Pepun...yang lepas usah dikenang...hadapi hari2 yang dilalui dengan tenang...kerana begitulah sifatnya putaran waktu & kehidupan. Sekian dulu...sekadar menghangatkan ruang ini yang suam2 kuku...Salam semua!!!

4 comments:

cheqno said...

saya pun rasa tak sempat nak kejar masa sedar xsedar next month dah ramadhan.

Zurina said...

tu la...ikutkan masa ni mmg xtkejar cheqno...nak2 skrg ni...rasanya cepat benor ia blalu...;)

ainnoraini said...

as salam...
yg hidup pasti akan kembali kepadaNya..

Zurina said...

betul tu ain...dariNya kita datang, kpdNya jua kita kembali...