Tuesday, June 14, 2011

Pelajari Rahsia Penyakit Melalui Jari Anda!!!

Jom kongsi "Rahsia Penyakit Melalui Jari Anda" yang aku dapat melalui email dari abanganda tercinta...

Asas 5 jari,

Jari telunjuk : usus

Jari tengah : Jantung

Jari Manis : Imuniti

Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang

Cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik…perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita…kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin…cube cek tapak tgn masing2, kalo yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Selain itu, pernak tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab ke???
Jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

Selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..

Seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita.cuba sahabat2 tengok
pada kuku setiap jari anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

Tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...

ITULAH SAHAJA YANG SAYA PELAJARI MENGENAI RAHSIA PENYAKIT DI SEBALIK TAPAK TANGAN....wallahu`alam....

***(sama2 kita renungkan ini: Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit,tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang)


~MORAL: JAGALAH KESIHATAN KITA..IA ANUGERAH YANG TIDAK TERNILAI DARI YANG MAHA ESA....:-)~

6 comments:

ainnoraini said...

tq info ni...
takut la pulak kalau tapak tangan selalu berpeluh tu..

Zurina said...

same2...normal kl bpeluh tu. Pepun minta djauhkan ...;)

Bui Idzra Ryn said...

suami saya tapak tangan dier selalu lembap..eiii,nauzubillah..takut jugak bila d fikirkan..huhu

Zurina said...

tu la...bila pk pasal pnyakit ni naik seram...nauzubillah. mg kita semua dberi kesihatan yg baik...insyaAllah!!!..;)

azian said...

zurina...
percaya tak, kelas pertama sy akan check kuku????hahahhaha....mesti org cakap ntah apa2 jek...tp sy pesan kat students, sy nak mereka dtg ke kelas dlm keadaan bersih dan kemas...termasuk berkuku pendek

Zurina said...

bgus tu...subjek tambahan...;)