Thursday, October 13, 2011

Usia Yang Semakin Matang...Semakin Matangkah Diriku?

Hari ni bertambah la angka usiaku di dunia...maka dengan itu makin berkurang la usiaku untuk menuju akhirat. Doaku moga dengan bertambahnya angka usia ini akan memberi aku lebih kematangan. Kematangan dalam melayari sebuah kehidupan di dunia...menuju kehidupan akhirat. Moga imanku dapat aku pertingkatkan agar iman ini dapat mendidikku menjadi insan yang lebih baik di mataNya jua di mata insan2 sekelilingku(bukan untuk disanjung/puji...tapi untuk kesejahteraan bersama). 

Berdoalah aku...untuk jadi insan yang lebih sabar...sabar dalam menghadapi dugaan hidup, sabar dalam menghadapi apa jua ujian. Moga sentiasa sedar...ujian itu nikmat Tuhan untukku. Sabarlah wahai insan bernama Zurina(akulah tu). Paling aku harapkan kesabaran dalam melayan kerenah dan kenakalan satu2nya cahayamata pengikat kasih sayangku dan suami. Kadang2 kerenahnya membuat darahku naik ke darjah yang tinggi...huhuhu...yang mengundang pita suaraku bergema umpama seorang TARZAN. Jua kadang2 membawa kepada pulasan(hukhuk) di pahanya...;( Itu aku paling tak suka...kerana ia di susuli naluri keibuanku ini sentiasa tersentuh...huwaaaaaaaaa...Ibu sayang anak ibu!!! Memandangkan ia satu amanah...doaku(doakan aku jua)...moga aku jadi ibu yang berjaya dalam mendidiknya(moga jadi insan berjaya dunia & akhirat). Lebih2 lagi dia(Ahmad Faris) satu2nya cahayamata sumber ilhamku. Moga dengan izinnya...masih ada luang untukku mendapat lagi zuriat penyambung kasih sayang kami(suami isteri) juga jadi sahabat untuk Faris. InsyaAllah!

Akhir kata(ehehe mecam surat ler pulak...;) aku nak jadi insan yang lebih baik dari sebelumnya. Baik sebagai isteri kepada suami, baik sebagai anak kepada seorang ibu, baik sebagai ibu kepada anak, baik sebagai seorang saudara, teman dan semua la. Moga seketul daging bergelar HATI dalam diri dapat membentuk IMANku. Kerana iman la penyelamat ...lebih2 lagi di akhirat. Kenapa? Kerana imanlah yang akan menjawab segala persoalan mungkar dan nangkir di kuburan...bukan diri kita. Sebab itu la...walaupun soalan dalam kubur dah lama bocor...tapi belum tentu kita lulus. 

Sekian...sama2 kita renung2kan dan catatan ini lebih kepada peringatan untuk diri sendiri! 

As-Salam!!!

7 comments:

Zurina said...

Sekarang ni...pesan suami...kalau anak nakal jgn di marah...pelagi tengking, jgn cubit atau apa2 yg sewaktu dgnnya...tapi terus peluk dia(dgn kasih sayang)...insyaAllah melembutkan hatinya!!!

azian said...

semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki...

sy selalu je marah2 anak...kdg2 dah tak nak jerit2 lagi dah...maluuuu...tp kan...huhuhuhu

Zurina said...

T.kasih azian! amin3x!...normallah tu kan?...hehehe. Nak mdidik tak bole kl xmarah langsung...cuma nak bertertib tu kdg2 yg payah...tu yg kdg2 jd tarzan...huhuhu...;)

ainnoraini said...

kak ain biasa jd mak tarzan kat rumah tu...
tapi sekarang nia dah besar2 kurang la sikit jd mak tarzan...

bile dah anak besar kene jdkan anak2 tu mcm kawan kite plk...

Zurina said...

hehehe...ank2 kecik ni dia nakal2 manja...lagi d tegur lg ngada2...tu yg jd mak tarzan..eheh. Dh besar citer lain lak k.ainkan?...mekasih atas tips ya k.ain!!!

Cheqno said...

masa anak kecik-kecik dulu, kalau dgn tarzan tu rasanya saya menang lagi. Pernah somi balik dari surau "suara tu satu taman boleh dengar" he..he..baru sedar, lepas tu volume tu dturndown skit.jerit tetap jerit-3hero mau tak jerit. Selamat panjang umur moga dikurniakan kesihatan & dberkati Allah sentiasa. Amin.

Zurina said...

hehehe...tgelak sorg2 bc komen cheqno...hehe. Ingatkan sy jer jd tarzan...rupa2nya ade geng gak...huhu. Pepun t.kasih...mg kita semua d kurniakan kesihatan & dberkati sentiasa hendaknya...amin3x!!!