Sunday, February 26, 2012

Hujung Minggu Kami

Salam semua!!! Buat apa ya hujung2 minggu ni. Tentunya ada aktiviti masing2. Pagi semalam aku sekeluarga lepak2 kat rumah jer...so pagi tu sediakan la sarapan ringkas...nasi goreng. Jom sarapan!!!...hehe.

Sarapan pagi yang ringkas

 Petangnya lebih kurang pukul 3.30 baru keluar jap...beli keperluan rumah dan jalan2 cari makan jap. Tengahari masak...tapi en. suami merehatkan diri(zzzzzzzzzz) tak makan. Si dia penat...Selasa-Khamis kursus kat KL...Jumaat cuti traveling day...tapi pergi kerja gak...kecian sama anak2 yang ada test minggu depan...so, merajinkan diri gak g kerja...huhu.

Malamnya si dia nak pulak makan spagetti...teringat2 spagetti yang kakaknya masak masa balik kampung ari2. Keluar petang tu beli la apa yang patut untuk masak benda alah tu...bukan apa, aku ni tak reti sangat nak masak2 mat shaleh punya makanan ni...maklum ler orang kampung...mee goreng bihun goreng tahu ler membuatnya...kalauuu getti2 ni tak berapa nak reti...ni kiranya percubaan pertama. Tapi bila buat tu...en.suami kata ok la...tapiiiiiiiiiii sedap yang kakak dia masak lagiiiiiiiiii...sobsobsob...ok la tu...;(...hihi.

 Inilah hasilnya spagettiku...percubaan pertama

Pagi ni pulak kami pergi joging...ermmm joging tak berapa nak joging...lebih kepada jalan jerrr...hehe. Sambil2 tu bagi ikan makan roti kat Tasik UTP. 

 Salah satu aktiviti my hero...selain lari 100km/j...;)

 Balik dari joging yang tak berapa nak joging tu...kami pekena dulu roti canai telur. huhuhu...baru senaman sikit dah isi lebeyyyyy...camana nak dietkannnnn.

Ini pinjam cik google punya...tadi tak sempat nak snap...laporrr...joging la katakan...hehe

Lepas tuuuu...hari ni beraktiviti kat rumah jer la...tak g mana dah sebabnya en.suami ada projek mega...hehe...mega la sangat...yang perlu disiapkan.

 K
Salam!
&
Selamat Berhujung Minggu Semua!!!...;)

7 comments:

miSs tyNa said...

nyummmm2 . sedapnye ;)

Nyue said...

mak aihhh..makanan lagi..
bertambah bbunyi2 perut nyue kalu cmni,
he3

Chenta Eyfa Najibrz said...

jadi lapar la tgok makanan.

suri solehah said...

tu kira dah tak ringkas dah tu sarapan gotu..hehe..akakpun selalu jenis konon2 pg joging,,balik pekena roti canai huhu

ZURINA said...

miss tyna...nyum2...sedapnye blom ttu...hehe.

Nyue...kalau perut bunyi tu tandanya minta d isi...hehe...;)

Chenta...lapar bila tgok xpe...ni xtgk pon dh lapar...tu yg xleh nak diet...huhu...;)

Suri...hehehe...kita serupe ekkk...hehe...;)

Salina said...

sedapnya..macam2 ada plk tu..terliur..

ZURINA said...

hehe...sally, takut2 tgok teliur..dh rasa xnak lg..;)