Friday, February 17, 2012

Santai2 Jer...;)

Jumaat bertandang lagi...huyeeee...alhamdulillah masih diberi kesihatan untuk terus berada di bumi Allah. Pepun, mulakan hari anda dengan SENYUMAN ok! 
Senyum jer...tak perlu kata apa2...senyum itukan sedekah. Pahala tauuuuuu...lagi satu,aweks mude...;) Hari ni cuaca mendung jer...tapi rasa tenang jer jiwa bila mendengar kicauan burung yang keriangan...ermmm...terimbas kenangan silam...di kampungku....elelele...jiwang sat...hehe.

Dah lanjut usia ni(takdelah lanjut sangat...huhu)...jiwapun sensitif sikit. Tengok itu...teringat ini, tengok ini...teringat itu...kenangan silam takkan luput/lupus dari ingatan...wah! indahnya...especially zaman kanak2 kannnn. Masa tu tak pernah terpikir tentang tanggungjawab...yang tahu...main dan main. Tapi rasanya agak berbeza dengan kanak2 zaman sekarang...caranya amat2 berbeza. Kalau dulu kita lebih dekat dengan alam...bermain kat padang, main kejar2 satu kampung, panjat pokok, mancing kat sawah dan macam2 lagi. Sekarang ni...umur 2,3 tahun dah mengadap benda alah ni...apalagi kalau tak komputer,laptop,ipad dan segala macam benda alah yang sewaktu dengannya. Lagipun dunia sekarang membataskan anak2 bermain di luar tanpa perhatian ibubapa...tak boleh bebas seperti dulu...ini soal keselamatan. Paham2 jerlah kannnnnnn...macam2 kes yang dapat kita dengar sekarang ni. Culik, bunuh...hari2 boleh dengar..kalau dulu kes bunuh ni sesekali jer ada...sekarang ni boleh dikatakan hari2...hurmmmm...manalah perginya sifat kemanusiaan itu. Sedeyyyyyyyyy...;(

Ok la...sajer santai2 di pagi jumaat...terima kasih pada yang sudi luangkan masa "bersantai" kat sini...ader ker?...huhu...tentunya ramai yang lebih suka memilih "santai bersama ben ashaari" kannnnn?...hehehe.

*Sekian*

4 comments:

izan mama mia said...

bersantai kat sini... (*_^)

suri solehah said...

betul tu,,zaman dah berubahkan..kanak2 dulu tak macam sekarang dah...pada akak banyak benda manis zaman kanak2 yg kanak2 skrg tak rasa

Dari Saya "Zurina" said...

izan mama mia...t.kasih sudi bersantai2 bsama zurina...hehe...;)

Dari Saya "Zurina" said...

betul sgt2 k.suri...zaman dh byk berubah...dulu & sekarang cukup2 bbeza.