Sunday, February 12, 2012

Inilah Kisah Apam Balikku

Kembali berN3...harap sihat2 semua ya! Nak citer pasal apam balik sikit ni. Bukan apa...selalunya bila buat apam ni jadinya tak seberapa...rasa tu nak kata best meletop2 takdelah sangat...kira ok la. Cuma tak berapa nak naik...kempis jerk...jaga body kot...huhu. Lagi satu...isi luar/kulitnya tak berapa nak cantik.  So, tanyalah sorang member yang agak pakar dalam masak memasak...diapun tak sure...cuma katanya mungkin kene taruk itu baking powder/soda bikarbonat lebih sikit kot...pastu kasi kacau rajin2 sikit. Kulitnya pulak...kene pandai agak2 la bakar ngan api perlahan dan lama sikit kot.

Maka...lepas tanya pendapat kawan tu...bermulalah episod mencuba untuk ntah keberapa kalinya...huhu. Semangat yang hilang kembali sebab bahan2pon sedia ada...jadi ringkasnyer citer...apamku itu agak gebu dan kembang....funyerlah syukerrrrrr ati...jerit ngan asben.."bang tengok la apam balik ni...canteQQQ...jom tangkap gambar!"...hihihi,punyalah xcited. Maka dengan sedikit malas datanglah kawan tu tengok sambil tangkap gambar(ganggu orang tengah syok layan citer...hehe). Dan sambil ambik gambar tu...berkatalah dia..."ambik gambar ni...rasanya blom. Kot2 '??????'...".hihihi... Dan bila dah tengok kegebuan apam tu...dia lak terlebey xcited ambik gambar.

Maka dengan girangnya apam itu dpotong...jadikkkkkkkk, sama2lah kami menikmati keenakkan apam itu. Enakkah????...hihihi...pahit...malas nak citer panjang. Soalnya rupa dah lulus...soalnya rasa...huhuhuh...pk sendirilah..;( Kesimpulannya...sedap apam balik slimku yang sebelum ni lagi. Pepun...layanlah gambar kat bawah ni...hihihi...;)
 See...cantik jer nengoknyerrrr

 Gebu...;)

 Ha...nak naikkan? Kita kasik naik dan kembang...tapi terlebeyyyyyy sudah...huhuhu

 Ini adalah apam slim...tak gebu, tak kembang, tak berapa nak cumelllll....tapi soalnya rasa ok la...;)

Tak gebu...tapi luluslah kalau nak makan sendirik2...;)

Bermula saat itu...malas dah nak mengapam lagi...tunjuk kat pasar malam jerk...senang, cepat, mudah & sedap....;)

*SEKIAN...SALAM !*

10 comments:

cheqna said...

sedap apam ni...nak buat memang tak pandai hehehe

Zurina said...

cheqna...sama la...xberapa pndai...yg pandai tunjuk kat kedai jer...;)

Kathy Tuah said...

walaupun x menjadi dgn sempurna, skurang2nya kita cuba jugak kan? hihi..

Zurina said...

hehe...betul3x...;)

Butik fiQ'Ra said...

nyjm3, mcm cedap.. hehe.. anyway salam ukhuwah :)


Jemput cuci mata tengok shawl, tudung, inner di butik fiQ’Ra =))

http://www.facebook.com/media/albums/?id=164060767034987

Zurina said...

salam ukhwah ya...insyaAllah sape yg singgah cni...akan dpt kunjungan balas...;)

suri solehah said...

suka ngan ayat,tunjukkat pasar malam tu..akak penah jugak cuba buat dulu...tp rasa jagungnya cam pelik je ..terus tak mau buat dah..hehe

Dari Saya "Zurina" said...

hehe...tu ayat untuk "orang rajin" macam saya ni suri...;)

Primadonna Jahat said...

daripada dulu hanya tau beli je apam balik.

ZURINA said...

hehehe...sama la primadonna...sajer jerk nk cuba try test power...rupa2nya xberapa nk power...hehe