Friday, September 21, 2012

Ronda KL 360 Darjah

Salam semua!
Ini adalah cerita hujung minggu lepas. Pagi sabtu kami sekeluarga bertolak ke KL. Hajat sebelumnya nak bertolak petang..tapi usben ada temujanji dengan seseorang kat TESCO Kampar...janjinya pukul 11..tapi 10.30 sama2 dah samapai...haaaaa,ni baru menepati janji...sampai awal. Bukan janji kul 11 sampainya kul 12. Jap jer meeting...kami meneruskan perjalanan ke Kolumpo. Pagi sebelum bertolak kami minum2 jer...so, singgah la kami untuk sarapan di tempat kegemaran en.suami dekat Chenderiang...apa lagi kalau bukan 
Capati Corner. Dengarnya kedai ni glamour jugak la...tapi aku dengan anakanda tak berapa suka Capati...tapi ayahnya suka sangat dengan capati kat sini...katanya kuah ayamnya FULLAMAK best. Ermmm...masing2 punya citarasa.

Meneruskan perjalanan...dalam pukul  1.30 gitu kami sampai KL...sebelum ke rumah abangder...kami ronda2 360 darjah dulu kat KL...suami ada agendanya..round2 sampai ana Feningllllah...huhuhu. Tapi hero sorang ni...memang riang dan aktif sepanjang masa...tengok la ragamnya

Dah pusing2...kepalapun sudah pusing...perutpun sama pusing mintak diisikan...lajak duk meronda, baru sedar jam dah 5pm...so selepas singgah sembahyang dekat PETRONAS kami ke Kajang...singgah makan kat kedai iniiiiiiiiiii....letaknya berhampiran MetroPoint Kajang. 

Dah habis makan...kami singgah sebentar dekat Mydin belakang Metro. Badan dah letih...jadi kami menuju ke rumah abangder di Bangi...minggu ni kami check in  situ....;)  Esok paginya en.suami dengan agendanya...dah petang...lebih kurang 4 pm kami bertolak balik "Rumahku Syurgaku"...Perak.

Kami sampai di astana tercinta lebih kurang 7.30pm...hari tu hero tak berapa nak makan...sibuk duk main dengan sepupunya anak dara abang. Jadi malam tu ibunya ni terpaksalah masak Nasi ayam sempoi untuk tarik seleranya. Ayahnya tak berapa suka...jadi dalam malas2 tu terfikirlah pada MyChef...fuhhh...lega...nasib baik ada myChef...memudahkan kerjaku...eheh(ayat orang rajin...hehe)...Dan menu pilihan adalah...taraaaaaaaaaaa

Resipi Chef Zam

Inilah dia Chicken Spaghettini with Asian Pesto..fuhh nama...;)

DAN 
Alhamdulillah resepi ni memenuhi citarasa en.suami...katanya sedap sangat. Ermmm...puas hati...perut kedua2 hero dah terisi.Dannnn...sekarang tiba masanya untuk...bereeeeeeeeeehat...;)
*
*
*
Sekian...Wassalam!

4 comments:

ieda said...

jalan2 sambil makan memang seronok dik ;)

boni kacak said...

wah.. masa untuk berehat tu panjang harakatnya.hahaha

Nur-nba said...

Tersenyum riang anak akak bila dapat berjalan.. (",)

Zurina said...

k.ieda...ttunya seronok klau kena dgn jiwa...ni duk layan minat org laki...hurmmm...ponat manjang ler...eheh.

Boni...panjang ler harakatnya sbb penat dik...tido malam pjg ler...huhu...;)

Nur...hero kalau jln sronok memanjang kalau kena gayanya...tp kalau xkena, nak balik nak balik nak balik...huhuhu