Sunday, February 17, 2013

Lelaki dan Kereta

Kalau dah namanya lelaki...kereta pastinya menjadi minat mereka. Bagi yang dah kahwin, ada sampai isteri2 mereka kata...kereta tu bini no.1...ahah. Bila kata gitu, ada pulak suami2 yang menjawab, "yelah...mahal saya beli...puluh2 ratus2 ribu"...hehe. Hantaran masa kawin tak sampai puluh2 ribupun...huhuhu. Laki oh lelaki...kereta dan lelaki tak boleh dipisahkan. Tapi mungkin tak semua jugaklah kannnnn...;)

Sekarang anak lelakiku dah tunjuk minatnya...asal nak beli jer mainan...kereta, kereta, kereta. Sampai tak perasan pulak dah boleh bukak kedai mainan kat rumah ni haaaaaa. Jom layan koleksi heroku yang sorang ni!!!



Koleksi shell lego...cukup 6 model yang ada di pasaran. Mula2 ayahnya beli 2 model...pastu beli satu2. Masa belum cukup 6...tiap kali ayahnya isi minyak kereta, Faris pasti ikut keluar kereta...pastu dia duk mengadap baca banner kat sebelah pam minyak tu(banner yang tunjuk model2 lego ni lah)...konon2...padahal nak beli model kereta yang belom ada. Si ayahnya pulak mengikut jer...takpelah...koleksi katanya. Tiap kali mendapat model baru...sengih Faris sentiasa sampai ke telinga. Dan Disember tahun lepas dia berjaya mendapat ke 6 model ni.



   Ini antara koleksi kereta yang masih ada rupa...

 Ini koleksi kereta control yang masih bernyawa...yang tak bernyawa dah dilupuskan.

 ***koleksi kereta mainan jerlah...yang betul2 untuk kegunaan harian jerlah...:)

~Wassalam~

12 comments:

Mamasya said...

Aslmkum Zurina
byk koleksi kereta mainan Faris....kemas tersusun rapi.

Zurina said...

waalaikummussalam mamasya! kemasnya sekejap jer tu...hari tu saya kumpul kereta dia...asingkan yang dh rosak, buang...yg elok letak dlm kotak kuning tu...skalinya dia tahu...smgt jap...tu yg dia susun elok...hurmmm, lepas tu faham2 jelah klau dh namanya hero...;)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Wah banyaknye koleksi keta Faris..Comel² semuanye...^^

Aziela said...

Faham sangat dah. Samalah dengan anak kita si Adam tu. Nanti lama2 dia boasanlah tu..hehehehehe

Niswatus Solikah Samik said...

salam kak.. ya Allah.. betol2 minat faris tu ye dgn kereta mainan.. banyak! nanti baik akak rajin susun kak...

akak sihat? semoga akak sekeluarga sentiasa mendapat rahmat Ilahi.. :)

Niswatus Solikah Samik said...

*nasib baik

kakngah said...

adief pun suka kereta mainan. tak kira saiz.. bila ada yg baru dia akan ralit sgt. pergi mana2 takkan lps dr tng dia. tp, takde la bersusun macam faris punye. biasanya bila dah kopak mak dia buangkan je. tak kose nk simpan hihihi!! mak dia rimas. :P

Zurina said...

Lily...yg comel yg xcomel semua ada...tp yg dh d lupuskan lagi byk...;)

Aziela...budak laki kan...masa nk tu beria2...dh dapat main jap jer, pastu dh xpandang sgt dh. Tu yg asyik nak dan nampak yg baru jer.

Amin!...t.kasih NISWATUS! akak sihat alhamdulillah. semua tu faris yg susun, klau dia sepahkan ibunya ni main campak dlm kotak jer...senang keje...;)

K.ngah...samalah kita...bila menan disepahkan cukup2 rimas...tu kadang bila dia main tabur jer sy ambik plastik sampah konon2 nak buang...baru dia kemas...hehe

TiranaAduka said...

salam zurina
Pergh..peminat kete kawalan jauh ye.
Penah juga ta simpan hajat nak beli satu masa dulu tetapi ada benda yg lebih penting dari tu.lama2 dah terlupa.ni tgok post ni.bru teringat kembali.

Nurhanisah (Anis Artslife) said...

banyak betul koleksi kereta...nasib baik yang mainan, kalau yg betul punya boleh jatuh bankrupt...heheh

Zurina said...

TA...minat budak2...sebut mainan jer semua nak...hehe. Dh teringt tu bole la buka hajat balik....:)

Anis...klau kreta btul...sblm bankrupt mmg dh tak terbeli ...:)

S.K.A said...

Sama minat dgn sy :) anak akak lg hebat, byak btol koleksinya.