Wednesday, July 11, 2012

Operate Gusi

Assalamualaikum!

Anda pernah cabut gg? Ni nak citer...Rabu minggu lepas aku operate gusi....nak cabut gg geraham bongsu. GG tu dah ditampal...selalu sangat mengganggu gusi...melecur akibat geseran. Dah tu aku ambil keputusan nak cabut. Masa g buat appointment...DR kt kena operate gusi kalau nak cabut...terkedu gak sebentar...pepun setuju ajer. Dah tu...bila tanya nurse sakit ke tak...mereka kata sakit sikit jer. Maka...takdelah takut sangat

Maka Rabu lepas...4/7/2012 gg itupun selamat dicabut. Masa cabut memang tak rasa sakit la...petidaknya 3 jarum dicucuk ubat bius...huhuhu...sengal tak hengat masa tusukan jarum pertama. Yang ke 2 dan ke 3 tu ok sikit. Nak menitik ayaQ mata macik dibuatnya.

Ringkasnya cerita...hari ni dah masuk hari ke 8...dah seminggu berlalu...denyutannya masih terasa. Dek kerana ubat tahan sakit dah kehabisan(30 biji dah masuk dalam perut)...maka hari ni g jumpa DR lagi sambung ubat + bukak jahitan. Masa dia tarik benang tu...dah la kesan luka masih terasa...sengal tak hengat...huhuhuh...sob sob sob...wa suda selik maaaaaaaa...tala mahu cabut/opelet itu gg lagi...sakit wooooooooo. 

Harapanku...moga cepat2 la ia pulih...dh tak peka ngan persekitaran dibuatnya. Sakit tetap sakit...rutin kehidupan kene teruskan...kalau tak satu kejepun tak jadi. Maka...tak boleh la dilayan @ dimanjakan sangat sakit ni...sabar jelah atas ujian ini. Mungkin ini kifarah buatku. Alhamdulillah hanya sakit gusi...moga dijauhkan dari sebarang penyakit ...amin3x!!!


***kalau sape2 nak cabut gg geraham bongsu+nak operate gusi tu ...kene tahan la ya. Kene macam ana ni...fuhhhhhhhh....hanya Tuhan jer yang tahu.

***Dalam sakit2 tu...esoknya...petang Khamis-Ahad sempat lagi ikut en suami g KL....sakit jangan dilayankannnnnnnnn...;)

Sekian...

Wassalam

4 comments:

ainnoraini said...

Sakit yee..tak pernah lagi rasa sakit gusi n sakit gigi nii...
Org kata sakit sangat nnt nk hangin jerr satu badan..

Zurina said...

boleh tahan la kak ain sakitnya. berdenyut sampai ke ank telinga n otak. Tp alhamdulillah...dh beransur pulih walaupun masih ada sisa2nya.

noornazuha said...

pernah cabot gigi biasa..geraham bongsu yg kat belakang skli tu kan..x penah la plak...dgr operate jeh trus x nak dah..hehehe..tpi cbot yg biasa tu masa bius tuh..mak aiiii..rasa halus jeh jarum tu masuk kat dalam lelangit ni...mmg air mata dah jatuh..:(

Zurina said...

haah zuha...bongsu yg kt blkg skali tu. mmg halus jer jarumnya menusuk gusi dan pipi...sengal bole tahan la...sob3x. kalau tak mggu keselesaan mulut & gusi...xyah la cabut...huhuhuhu