Thursday, August 30, 2012

Hikmah Senyuman

Salam semua!

 Entri ni susulan dari lawatan saya ke blog Cikgu Nur. Beliau buat entri ringkas mengenai senyuman...jadi dari situ saya nak kongsikan satu cerita mengenai hikmah memberi senyuman ni. Jom layan cerita ringkas ni....!!!!

*** Penah 1 ketika saya melawat orang sakit. Dia baru beberapa tahun di tempat baru. Ramai orang sekitar yang dia tidak kenali. Tapi-tiap kali bertemu dia lemparkan senyuman dan salam!!! Bila sakit...ramai orang yang tak dikenali melawatnya...bila ditanya kenal di mana...mereka kata selalu bertembung dan berbalas senyum &  salam...itulah salah 1 rahsia disebalik senyuman. 

p/s...moraly of the story...jangan kedekut sedekahkan senyuman. Tapi kenalah bertempat ya...jangan pula senyum menggoda atau yang sewaktu dengannya.

Sekian Wassalam!

8 comments:

ieda said...

itulah hikmahnyee senyuman
membawa seribu kebahagiaan ;)

Zurina said...

insyaAllah...kalau kita ikhlas dlm mberi senyuman...kebahgiaan adalah ganjarannya...;)

Salmi Khairil said...

senyum itu sedekah yang cukup mudah

ZiErWa zAiNaL said...

betul2.. kita mmg kena murh senyuman.. baru org pndg pun rse mcm ceria je.. hehe

Zurina said...

btul tu Salmi dan zierwa zainal...;)

#ciksuzlin said...

Saya suka senyum (^____________^)

Nurul Akmal said...

setuju.. senyum tu penawar hidup.. :)

Zurina said...

cik suzlin...manisnya senyumanmu...;)
Cik nurul...btul tu...penawar yg mujarab...;)